Friday 26 August 2011

သာကီမွတ္ေက်ာက္

               သာကီလုိ့ဆုိလုိက္တာနဲ့ ဒါ ဒု့ိ (father)ၿမတ္စြာဘုရားရဲ့မ်ဳိးႏြယ္ပါလားလုိ့ မိမိစိတ္္ထဲ ထင္း ကနဲ လင္းကနဲအေတြးစိတ္၀င္လာမိသည္ဒါထက္သာကီေတြရဲ.အေၾကာငး္ႏွင့္၊ဲ့သာကီတုိရဲ့ေဖာက္ဖြားရာေဒသ၊သမုိငး္ဇစ္ၿမစ္ကုိအလုံးအ၀သိခ်င္လာသည္ စာဖတ္ပရိသတ္တုိ့လည္းမိမိလုိိသိခ်င္ၾကလုိက္မည္ဟုထင္ၿမင္မိပါသည္    
သာကီတုိ့သည္ သကၠတုိင္း၊ကပိလ၀တၳဳၿမဳိ့ (ေခတ္သစ္ နိေပါနုဳိင္ငံ) တြင္စတင္ေဖာက္ဖြားခဲ့ဟုသိရွိရပါသည္။
ေရွးအခါက မလႅတုိင္းကုိအစုိးရေသာ ၾသကၠာကမင္း၏ သာသၼီး(၉ ေယာက္)မ်ားသည္ ကပိလ၀တၱဳရေသ့၏ ကပိလ၀တၳဳေက်ာင္းေနရာ၌ၿမဳိ့တစ္ေဆာက္သၿဖင့္”ကပိလ၀တၱဳၿမဳိ့“ဟု အမည္ရၿခင္းၿဖစ္ပါသည္။
သာကီ၀င္တုိ့ကုိ သကၠ၊သက်၊သာကိယ ဟူ၍ အမည္သုံးမ်ဳိးနွင့္ၿပဆုိရာ သားေတာ္မ်ားသည္ နွမမ်ားနွင့္ စုံဖက္ၾကသၿဖင့္ ခမည္းေတာ္မငး္ၾကးိက သကၠ၀တ ေဘာ ကုမာေရာ  ဟု အံ့ၾသေၿပာဆုိသည့္စကားအရ ထုိသားေတာ္မ်ားကုိ  သကၠမင္းသားမ်ားဟု အမည္ေပးၾက၏။ တုိင္ၿပည္လည္း သကၠတုိင္း ဟုအမည္ရေလ၏။ ထုိ့့့့္ေနာက္္ သကၠမွ  သက်ဟူ၍အမည္ရေလသည္။ဘုရား အေလာင္းေတာ္အလီနသတၱဳ မင္းၿဖစ္စဥ္ ကပိလတၳဳၿမဳိ့၌ ဇယသိဒၶိမင္းအုပ္ခ်ဳပ္၍ ကပိလ၀တၳဳၿမိဳ့သည္ ပဥၥာလတုိင္း၏ၿမိဳ့ေတာ္ဟုဆုိသည္။ ကပိလ၀တၳဳၿမဳိ့အနိးတြင္ ေရာဟိနီၿမစ္စိးဆငး္ေနသည္။ ထုိေရာဟိနီၿမစ္္သည္ ၀ိ႗႗ဴပႏွင့္ေနာက္လုိက္စစ္သားေတြ သာကီေတြကုိ ႏွိမ္ႏွွင္းၿပးိ၍ စစ္ေအာင္ပြဲက အၿပန္ေရေမွွ်ာပါ ၿမစ္ၿဖစ္သည္။     ကပိလနွင့္ ေကာလိကၿပည္နွယ္ကုိ ပုိငး္ၿခားထားသည္ ။                                             ၿမဳိ့အနီးတြင္မဟာ၀နေတာရွိသည္။ကပိလနွင့္ေဒ၀ဒဟအၾကား လုမၺိနီဥယ်ာဥ္ရွိ၏ ၿမတ္စြာဘုရား နွစ္သက္ေတာ္မူေသာ ေညာင္ေတာ(နိေၿဂာဓ)စခန္းလညး္ရွိသည္။ကာလာမေခမသည္ ၿမတ္စြာဘုရား အတြက္ ေက်ာင္းေဆာက္လွဴဒါန္းရာ၊နိေရာဓာရာမ (နိေၿဂာဓာရုံ)ေက်ာငး္ဟုအမည္တြင္သည္။ ၿမတ္စြာဘုရား၏ သီတငး္သုံးေဖာ္ေဟာင္းၿဖစ္ခဲ့ဘူးေသာ သရ႑ဳကာလာမရေသ့ ေက်ာငး္လညး္ရွိသည္။ ၿမတ္စြာဘုရားသည္ သံဃာအစည္းအေ၀းၾကးီကုိ ကပိလ၀တၳဳသႏၳာဂါရ (သာကီ၀င္းမင္းတုိ့ တုိငး္ၿပည္အေရး စည္းေ၀းေသာ)ခန္းမေဆာင္၌က်ငး္ပခဲ့သည္။   ၿမတ္စြာဘုရားရွင္၏ခမည္းေတာ္ သုေဒၶါဓနမင္းသည္ ကပိလ၀တၳဳၿမဳိ့ ကုိအုပ္ခ်ဳပ္၍ နတ္ရြာစံေသာအခါ မဟာနာမ္မင္းသား (ဘုရား၏အစ္ကုိ၀မး္ကြဲ)အုပ္ခ်ဳပ္သည္။ ထုိမင္းလက္ထက္၌ ကပိလ၀တၳဳၿမဳိ့(သကၠတုိငး္) သည္ ေကာသလတုိင္း လက္ေအာက္ခံနဳိင္ငံအၿဖစ္ က်ေရာက္သြားေၾကာငး္ကုိ ဘဒၵသာလဇာတ္ အဌကထာ၌ ေဖာ္ၿပထားသည္။ ထုိ့ေၾကာင့္ သမိးေတာ္တစ္ပါးဆက္သရန္ (အာဏာၿဖင့္)ေတာင္းနဳိင္းၿခငး္ၿဖစ္သည္။ ထုိအခ်ိန္မွာ မဟာနာမ္မင္းသည္ သမိး(က်ြန္မ)ကုိဆက္သလိုက္သည္။ သာကီ၀င္မင္းသာမ်ားသည္ ကပိလ၀တၳဳသုိ. အလည္အပါတ္ေရာက္လာေသာ ၀ိ႗႗ဴပမင္းသားေလးကုိ ၾကးိသူငယ္နဳိင္ (ေၿခေထာက္ကုိင္ရွိခုိးခုိင္း)မတဴ၊ုမတန ္ခြဲၿခားေတြ.ဆုံၿပးိက်ြန္မသားဟုႏွိမ့္ခ်ေၿပာဆုိခဲ့ၾကသည္။ ယင္းၿဖစ္ရပ္ေၾကာင့္ ၀ိ႗႗ဴပသည္ ခမညး္ေတာ္ပေသနဒီေကာသလငး္မင္းကုိ ဖယ္ရွားၿပးီေနာက္ ေကာလသတုိင္း(သာ၀တၳိၿမဳိ.)ဘုရင္ၿဖစ္လာေသာ အခါ သူ.ကုိ (ကၽြန္မသားဟု)ေစာ္ကား၍သူ.မိခင္ကုိ (မငး္သမိးဟု)လိမ္ညာေၿပာဆုိခုိင္းေသာ သာကီမငး္မ်ဳိးေတြကုိသတ္ၿဖတ္ေလသည္။  ကပိလ၀တၳဳမွ ဗာရာဏသီသုိ.သြားေသာလမ္းမၾကးိရွိသည္။ အလက(ကုရုတုိင္း)တုိငး္မွ သာ၀တၳိသုိ. ဘုရားဖူးလာေသာ ဗာ၀ရီပုဏၰား၏တပည့္တုိ.သည္ဤလမ္းၾကးီမွတဆင့္ၿဖတ္သန္းသြားလာခဲ့ၾကသည္။ သာကီ၀င္မငး္မ်ားၿမတ္စြားဘုရား၏(ေ၀စု)ဓာတ္ေတာ္မ်ားကုိ ကပိလ၀တၳဳၿမဳိ.၌ေစတီတည္ထားၾကသည္။ အိပ္ရာခင္းကုိလည္း ပရိေဘာဂေစတီအၿဖစ္ပူေဇာ္ၾကသည္။ အာနႏၵာမေထရ္သည္ ကပိလ၀တၳဳၿမဳိ.ကို မဟာနဂရစားရင္းတြင္ထည့္သြင္းၿခငး္မၿပဳသည့္အတြက္ ‘ၿမဳိ.ေတာ္ၾကီး’မၿဖစ္နဳိင္။ ၿမတ္စြားဘုရား၏ဂုဏ္သတငး္ၾကးိမားၿခငး္ေၾကာင့္ ‘ကပိလ၀တၳဳၿမဳိ’ေတာ္ဟူ၍နာမည္ၾကီးၿခင္းၿဖစ္သည္။ ကပိလ၀တၳဳၿမဳိ.သည္ကုန္သြယ္ေရးရာကိစၥမ်ားကုိေဘးဖယ္ထားဖြယ္ မရွိနဳိင္ဟုဆုိသည္။ သာ၀တၳိ၊ဥေဇၨနီ၊ရာဇၿဂဳိလ္တုိ.နွင့္နဳိင္ယွဥ္လွ်င္ အဘယ္ေၾကာင့္ကုန္သြယ္ေရး၌မတုိးတက္သည္ကုိသံသယၿဖစ္ၾကသည္။ ေခတ္သစ္တြင္ ကပိလ၀တၳဳၿမဳိ.(၂)ခု ၿဖစ္ေန၏ ၿမဳိ.ေဟာင္း နိေပါနဳိင္ငံ၊ တိေလာရာကုတ္(Tilaurakot) အရပ္တြင္တည္ရွိ၍  ၿမဳိ.သစ္သည္ အိႏၵိယ နဳိင္ငံ၊ပိပရ၀ါး(Piparahwa)တြင္တည္ရွိသည္။ ၀ိ႗႗ဴပမင္းသားက ကပိလ၀တၳဳၿမဳိ.ကုိဖ်က္စိးၿပစ္ေသာအခါ ထြက္ေၿပးလြတ္ေၿမာက္သြားေသာ သာကီမင္းမ်ားသည္ (ေနရာေပ်ာငး္၍) ၿမဳိ.သစ္တည္ေဆာက္ၾကဟုဆုိ၏။ အိႏၵိယနွင့္ နိေပါ (၂)နဳိင္ငံရွိလာေသာအခါ (သကၠတုိင္းသည္) နွစ္ပုိငး္ကြဲ၍ ကပိလ၀တၳဳၿမဳိ.လညး္ နွစ္ေနရာၿဖစ္လာ၏ သုိ့အတြက္ အိႏၵိယနွင့္ နိေပါသားေတြ အၾကား အစစ္၊အတု အၿငငး္ပြား၍ အနဳိင္လုိခ်င္ေနၾကသည္  အစစ္ကုိအမွန္ကုိ  (ဤေနရာတြင)္သမုိငး္ထဲက ပစၥညး္ေတြကသာ အဆုံးအၿဖတ္ေပးနဳိင္ပါသည္။ သိရီဓမၼာေသာကမငး္သည္ နိေပါနဳိင္္ငံ ကပိလ၀တၳဳၿမဳိ.သုိ့သြားေၾကာငး္မွတ္တမ္းရွိ၍ အိႏၵိယနဳိင္ငံ ပုိင္ ကပိလ၀တၳဳၿမဳိ.သြားခဲၾကာငး္မွတ္မရွိဟုဆုိသည္။ ထုိသိရီဓမၼာေသာက မငး္ဘုရားဖူးမွတ္တမ္းကုိေထာက္ဆေသာအားၿဖင့္ မိမိအေနနွင့္ နိေပါနဳိင္ငံ ကပိလ၀တၳဳၿမဳိ.က ပုိ၍မွန္ကန္နဳိင္ေၾကာင္းယုံၾကည္မိပါသည္။


No comments:

Post a Comment